Ingénieur de support en service pour les systèmes

20 mars 2024
Industries Aérospatiale, Aviation Défense
Catégories TI, Systemes, Logiciel, Télécommunication
Mirabel, QC • Temps plein

**THE ENGLISH POSTING FOLLOWS**

Airbus est un pionnier international de l'industrie aérospatiale. Nous sommes un leader dans la conception, la fabrication et la livraison de produits, services et solutions aérospatiaux à des clients à l'échelle mondiale. Nous visons un monde mieux connecté, plus sûr et plus prospère.

Constructeur d'avions commerciaux, avec des divisions Espace et Défense ainsi que des hélicoptères, Airbus est la plus grande entreprise aéronautique et spatiale en Europe et un leader mondial.

Chez Airbus Canada, nos collaborateurs travaillent ensemble à faire évoluer la mobilité partout dans le monde, une bonne idée après l'autre. Si vous avez une bonne idée, nous avons l'environnement pour qu'elle devienne un produit unique ou une expérience client exceptionnelle. Vos idées sont notre énergie.

La qualité du service en service est devenue un facteur concurrentiel important dans le choix d'un type d'avion : la qualité et l'efficacité des réponses aux problèmes techniques, la disponibilité des pièces de rechange, la rapidité et la simplicité des réparations, l'efficacité et la facilité de la maintenance avion, ainsi que la proximité client à l'échelle mondiale. La bonne compréhension des besoins clients (les compagnies aériennes elles-mêmes) apparaît comme un élément central dans la prestation de services avec les objectifs communs d'augmenter la disponibilité de l'avion (réduire les temps d'immobilisation et le temps de stockage au minimum), de réduire les coûts opérationnels et de réduire l'impact environnemental, en gardant toujours la sécurité au cœur de nos activités.

Activités principales

Cette position d'ingénieur de support en service pour les systèmes basée à Airbus Canada (Mirabel) sera dédiée aux programmes A350, A330/A340, famille A320, A300/A310, et sur un périmètre technique dédié:

  • Cabin & Cargo

  • Avionique & Électrique

  • Propulsion, APU, Systèmes d'Air & Fuel

  • Hydro-Méchanique

Vous rejoindrez une équipe récemment créée pour accroître l'empreinte du support technique à la clientèle auprès des opérateurs d'Amérique du Nord.

Dans vos fonctions, vous serez appelé à:

  • Fournir une assistance technique aux Clients en apportant dans les délais une réponse de qualité à leurs requêtes techniques pour dépanner et faire fonctionner correctement leurs avions, fournir des recommandations de maintenance (amélioration de la fiabilité, optimisation des coûts), mieux comprendre la conception de nos avions, etc.

  • Analyser les événements en service pour identifier les impacts potentiels (y compris impacts navigabilité, qualité, etc.).

  • Identifier et étudier les sujets critiques émergents affectant la flotte et les Clients spécifiques de la région Nord Amérique, et définir les actions correctives associées (solutions à court & long terme) avec les gestionnaires de flotte et les équipes centrales basées à Toulouse.

  • Gérer la communication client à différents niveaux: par téléphone, en personne, pendant un dépannage sur avion, pendant des évènements Clients (réunions de revue flotte, ateliers techniques, forums d'expert, conférences régionales).

  • Apporter une assistance technique urgente in-situ pour un dépannage avion.

Avec toutes ces fonctions, vous deviendrez la voix des Clients en interne et la voix d'Airbus à l'extérieur!

Compétences requises

  • Diplôme d'ingénieur à l'université spécialisé en aéronautique ou avec une expérience significative en compagnie aérienne (maintenance, opérations,etc.).

  • Soucieux de la qualité du service à la clientèle.

  • Être familiarisé à la documentation technique Airbus est un plus.

  • Esprit d'équipe, autonome et forte capacité d'adaptation dans un environnement où les priorités évoluent rapidement.

  • Bonnes capacités de coordination et capacités relationnelles pour travailler avec les Clients, les gestionnaires de flotte, les équipes centrales du support client (basées à Toulouse), les bureaux d'étude, les fournisseurs et tous les autres départements Airbus.

  • Bonnes capacités de présentation et maîtrise de l'anglais tant à l'oral qu'à l'écrit.

  • Volonté de travailler dans un contexte multiculturel et international couvrant un large spectre d'activités liées à des problématiques techniques, commerciales, logistiques, et créant ainsi un environnement stimulant pour un développement accéléré.

  • Capacité à voyager facilement, ce rôle nécessitant des déplacements internationaux.

Veuillez télécharger votre curriculum vitae en français et en anglais.

L'utilisation du genre masculin a été adoptée afin de faciliter la lecture et n'a aucune intention discriminatoire.

Airbus Canada souscrit au principe d'équité en matière d'emploi et encourage les femmes, les autochtones, les personnes handicapées et les membres des minorités visibles à soumettre leurs

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Airbus is an international pioneer in the aerospace industry. We are a leader in the design, manufacture and delivery of aerospace products, services and solutions to customers worldwide. We aim for a better connected, safer and more prosperous world.

Manufacturer of commercial aircraft, with Space and Defense divisions as well as Helicopters, Airbus is the largest aeronautics and Space Company in Europe and a world leader.

At Airbus Canada, our people work together to make mobility evolve around the world, one good idea after another. If you have a great idea, we have the environment for it to become a unique product or a great customer experience. Your ideas are our energy.

The quality of customer service has become a significant competitive influencer when choosing an aircraft type: the quality and efficiency of responses to technical problems, the availability of spare parts, the speed and simplicity of repairs, the effectiveness and ease of maintenance and the customer proximity worldwide. The full understanding of the customer needs (the actual airlines themselves) emerges as a central element in the provision of services with the common objectives to increase both the availability of the aircraft (reducing down time and hangar time to a minimum), reducing operational costs and reducing the environmental impact, with safety being always at the heart of our activities.

Main activities

This In-Service Support Engineer position based in Airbus Canada (Mirabel) will be dedicated to the following programs A350, A330/A340, A320Family, A300/A310, and to one of these technical scopes:

  • Cabin & Cargo

  • Avionics & Electrics

  • Propulsion, APU, Fuel & Air Systems

  • Hydro-Mechanical Systems

You will join the newly created regional team to increase the in-service engineering footprint in North America.

In your duty, you will have to:

  • Provide engineering assistance to the Customers by answering on-time and on-quality the technical queries raised by the Customers to troubleshoot and correctly operate their aircraft, to provide maintenance recommendations (reliability improvement, cost optimization), to better understand our aircraft design, etc.

  • Analyse in-service events to identify potential impacts (including airworthiness, quality, etc.).

  • Identify and investigate the emerging hot topics affecting the fleet and specific Customers of the North America region, and define with fleet managers and central teams the associated corrective actions (mitigation & terminating solutions).

  • Manage Customer communication at various levels on the phone, in person, during troubleshooting on aircraft, or during airline events (fleet review meetings, workshops, expert forums, regional conferences).

  • Provide Customers with urgent in-situ technical assistance for aircraft troubleshooting.

With all of these activities, you will become the voice of the Customer inside and the voice of Airbus outside!

Required skills

  • Engineering degree either specialized in aeronautics, or with significant experience in airline business and operations.

  • Highly concerned by Customer care and service minded.

  • Being familiarised with Airbus technical documentation is a plus.

  • Team player, autonomous and able to quickly adapt to constantly changing priorities.

  • Good coordination and relational skills to deal with Customers, Fleet Management, Central In-Service Engineering (based in Toulouse), Design Offices, Vendors and other Airbus departments.

  • Good presentation skills, and fluent in English, both oral and written.

  • Willing to work in a multicultural and international context, and covering a large spectrum of activities associated with technical, commercial, logistic, customer relations, creating the perfect environment for accelerated development.

  • Being able to travel, as this role requires international business trips.

Please upload your resume in French and English.

The use of the masculine gender has been adopted for ease of reading and has no discriminatory intent.

Airbus Canada subscribes to the principle of employment equity and encourages women, aboriginals, persons with disabilities and members of visible minorities to apply.

This job requires an awareness of any potential compliance risks and a commitment to act with integrity, as the foundation for the Company's success, reputation and sustainable growth.

Company:

Airbus Canada Limited Partnership

Contract Type:

Permanent

Experience Level:

Professional

Job Family:

Customer Eng.&Technical Support&Services

By submitting your CV or application you are consenting to Airbus using and storing information about you for monitoring purposes relating to your application or future employment. This information will only be used by Airbus.
Airbus is committed to achieving workforce diversity and creating an inclusive working environment. We welcome all applications irrespective of social and cultural background, age, gender, disability, sexual orientation or religious belief.

Airbus is, and always has been, committed to equal opportunities for all. As such, we will never ask for any type of monetary exchange in the frame of a recruitment process. Any impersonation of Airbus to do so should be reported to emsom@airbus.com.

At Airbus, we support you to work, connect and collaborate more easily and flexibly. Wherever possible, we foster flexible working arrangements to stimulate innovative thinking.

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